Nugae

Alla inlägg den 8 februari 2010

Av Hanna Matilda - 8 februari 2010 22:36

Svenska Klassikerförbundet höll i lördags årsmöte i Lund och lärda latinister, grecister och antiknördar vallfärdade hit för att delta. Yours truly var bland flera bloggare och bloggerskor inbjuden för att berätta om hur vi använder detta publiceringsverktyg. Lovisa, Minerva och jag fanns tillstädes för att presentera vårt eget och andra illustra bloggares gärningar.


Efter denna utflykt i cyberrymden färdades vi mot sydost i sällskap av Allan Klynne, författare till Kleopatra - Liv och legend, som livfullt berättade om hur ett populärhistoriskt författande kan te sig samt om olika tiders syn på och konstnärliga tolkningar av nämnda drottning. Mycket uppskattat! Boken kommer inom kort att införskaffas till klassiska institutionen på min arbetsplats (institutionen = undertecknad).


Även medlemmarnas smaklökar togs på en resa österut med härlig medelhavsbuffé (vin saknades inte heller), ackompanjerade av Luren och Martinas skönsång, vilka också hämtat toner från orienten denna afton.


Nya och gamla bekantskaper berikade min kväll, liksom en militärhistorisk pocket om de puniska krigen, som överräcktes som ett tack för mina obetydliga insatser - det är ju jag som ska tacka!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärt

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards