Nugae

Alla inlägg under augusti 2008

Av Hanna Matilda - 25 augusti 2008 18:57

Det var inte ett dugg otäckt att fylla 30. Presenter och blommor på skrivbordet, trevliga sms hela dagen och sedan jag bjudit på hembakt (och en förklaring) blev jag ideligen gratulerad och omfamnad (undrar om man kan köra samma grej när man fyller 31...).


Trots temporärt regnoväder i lördags - det började regna 10 minuter före utsatt tid - lyckades även grillfesten med sitt underhållande syfte. En brusten utomhusmöbel, spruckna högtalare, och en raserad trappa torde väl vara nog som bevis. Lite jobbigt att städa, bara.


Av Hanna Matilda - 5 augusti 2008 14:22

Sommarlovet börjar lida mot sitt slut och jag är på jobbet för att "städa skrivbordet", d.v.s flytta runt pappershögarna samt surfa och blogga.


Behöver också pusta ut efter första körlektionen på några veckor, som, förvånansvärt nog, gick ganska bra. Lite panik i stan bara, men gångtrafikanterna kunde känna sig lugna! Min lärare hota med att jag skulle lära mig att tanka idag, men som tur var slapp jag (varför har vi inte personlig service på bensinmackarna?).  


Var på shoppingutflykt till Göteborg igår, så jag har något att ta på mig i höst (eller i det 13-gradiga sommarvädret). Min kärlek till 70-talet realiserades denna gång i ett par utställda jeansbyxor samt en ursöt vit virkad väst, som, sedan den utsatts för väta, uppenbarligen luktar våt hund:( Jaha, det står "ull" i innehållsförteckningen!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärt

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards