Nugae

Alla inlägg under juli 2008

Av Hanna Matilda - 21 juli 2008 13:26

Det händer att jag läser en eller annan modetidning och ibland slår det mig hur vansinniga endel trender är:


Shorts/hotpants:

Oftast ser det helt okej ut när du står upp. Vid sittande ställning måste du kontrollera dina benrörelser, så att låren inte flyter ut och antar en barbapappa-liknande form. Är det varmt, vilket det ofta är när man bär shorts, får du akta dig så att du inte klibbar fast vid alt. halkar av stolen. Om du (lyckliga) inte har några celluliter, kan jag garantera att du från ögonblicket du reser dig upp och någon timma framåt frå prova på hur det känns (inte kul).


Stilettklack:

Slitaget på den minimala ytan kräver stora omkostnader i form av omklackning, om du inte går som tillverkarna rekommenderar; i en skokartong fann jag en bipacksedel, var man uppmanade bäraren av skorna att sätta ned tån först och hälen lite lätt efteråt. Vem kan gå så? Tråkigt nog tog bipacksedeln inte upp de vanligaste biverkningarna.


Low waist:

Tack och lov får vi ha hög midja ett tag till! Vill jag visa cracken för alla så fort jag sätter mig ned? Svar: nej!


Hatt:

Flera modetidningar rekommenderar hatt och jag gillar verkligen huvudbonader. Fast jag kan inte hjälpa att jag känner mig en aning utklädd och om jag bär hatt en lördagkväll blir jag osvikligen utsatt för mina medmänniskors lustiga kommentarer. Många tror också att det är okej att lyfta på hatten utan att fråga samt prova den. (Samma sak gäller peruker.)


Skinnbyxan:

Jo, den är tyvärr på väg tillbaka! Den som funderar på att inhandla dylikt plagg vill jag påminna om avsnittet i Vänner, där Ross lilla skinnbyx-missöde utgör ett avskräckande exempel.


Pennkjol:

Snyggt, men inte snabbt. Iförd detta plagg kan du endast ta ett steg i taget uppför trappan.


Peep-toe:

Också jättefint, men det finns både effektivare och skonsammare sätt att amputera stortån.


Kuvertväskan:

Rouge, plånka, läppbalsam, nyckelknippa, telefon, tuggummi, läppstift, paraply - vart ska jag stoppa alla nödvändigheter? Det brukar sluta med att jag får ta med en extra plastpåse som jag har alla viktiga grejer i.


Medger dock att jag mer än gärna utstår dessa smärre obehagligheter bara för att få känna mig lite fin (gäller emellertid inte skinnbyxan).


Av Hanna Matilda - 7 juli 2008 19:15

Har varit hemma en vecka nu och rapporten till SI i Athen håller på att växa fram. Ytterligare tre rapporter ska produceras, varför sommarlovet känns mindre som ett sommarlov och mer som studentliv med uppsatsvånda.


Nåväl, jag har haft det underbart. Redan efter första veckan med mina kolleger kände jag att jag kunde åka hem och vara helnöjd med allt jag fått se. Några verkliga höjdpunkter var körsvennen i Delphi, teatern i Epidauros, Egina...  Men två veckor senare hade jag gjort mig hemmastadd i Athen och det kändes tungt att sätta sig på bussen från Syntagma till flygplatsen.


Positiva aspekter med att vara i Sverige igen:

Nära och kära

Eftersom det inte är 37 grader orkar man träna

...?

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärt

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards