Nugae

Alla inlägg den 23 mars 2010

Av Hanna Matilda - 23 mars 2010 21:36

Igår var det minsann finbesök på Bäckäng, då språk- och bokveckan inleddes med Jonas Hassen Khemiri på scen i en välfylld aula (fastän tvingade dit under obligatorium tror jag att få elever ångrade sin närvaro). Språk och makt var rubriken och författaren gav exempel från sin egen hatbrevsinbox. Avsändarna bestod till största del av illiterata rasister som inte lärt sig reglerna för dubbelteckning av -m (åk hemm) eller effekterna av ett stilbrott (omedelbums). Det blir ju litet svårt att ta själva budskapet på allvar då, även om de under svärjandet av diverse eder framför sin önskan att låta förstöra skriftställarens alster i en "pappersmaskin".


Övriga uppskattade aktiviteter är bokloppisen, där jag funnit Flygts inbundna Underdog för en tia samt gjort mig kvitt deckare jag fått men aldrig läst.


Mindre hyllad är min språktipspromenad, som hittills lockat fyra (4) deltagare. Antagligen är det bara TV-spel och videovåld som tilltalar ungdomen idag...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärt

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards