Nugae

Alla inlägg den 24 maj 2008

Av Hanna Matilda - 24 maj 2008 17:27

Det är lördag och jag sitter fortfarande på jobbet, fast jag borde vara hemma och snygga till mig inför kvällens bubbeldrickande hos Jo. Rättningen är det värsta med att vara lärare, eller rättare sagt högarna av försenade arbeten som väller in strax före betygsättning. Eftersom jag tvingat eleverna att blogga, så måste jag också läsa allas bloggar och helst kommentera dem också. De flesta har skrivit alla sina inlägg tidigare i veckan, 25 bloggar, minst fyra inlägg; det blir många - urk!


Bredvid står min halvätna kycklingwoklunch och börjar lukta illa - just inte så fabulous. Husspöket gör lite ljud ifrån sig då och då. Verkar som om det bor på vinden eller i skrubben här intill.


Undrar när larmet går på idag? Kanske bäst att ta sig ut snart...

Av Hanna Matilda - 24 maj 2008 14:16

Försökte igår kväll läsa en kåserisamling av en författarinna (nomina sunt odiosa) som jag tidigare ratat på grund av den mig icke tilltalande framtoningen, men som nu skulle ges en chans (jag hade fått boken i  present). Mina fördomar bekräftades omedelbart av en språkdräkt fullkomligen sönderhackad i korta huvudsatser samt ett innehåll som får Res Gestae att kännas nyskapande. Den får gå till Röda korset.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärt

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards